Drive In Festival Γλυφάδα- Best City Awards 2020
Drive In Festival Γλυφάδας (κατηγορία δράσης 1.6.1)
Μια δημιουργική και πρωτοποριακή ιδέα, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες υγειονομικές συνθήκες του καλοκαιριού 2020. Προσέλκυσε κόσμο από όλη την Αττική, καθώς και από άλλες περιοχές της χώρας, από τη Θεσσαλονίκη έως την Πάτρα και συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση των κοινωνικών δομών του Δήμου Γλυφάδας που απευθύνονται στις οικονομικά αδύναμες οικογένειες της πόλης.
Το Drive in Φεστιβάλ Γλυφάδας έγινε η μόδα του καλοκαιριού.
Ήταν το πρώτο που ανακοινώθηκε, ξεκίνησε πρώτο -στις 2 Ιουνίου- με μεγάλη συναυλία και ολοκληρώθηκε την τελευταία μέρα του Ιουλίου με τεράστια επιτυχία. Περισσότερες από 20 κινηματογραφικές ταινίες και 10 μεγάλες συναυλίες περιλαμβάνονταν στο πλούσιο πρόγραμμά του.
Η παλιά αγαπημένη ιδέα των κινηματογραφικών προβολών μέσα από το αυτοκίνητο προσαρμόστηκε στα σύγχρονα δεδομένα και εμπλουτίστηκε με μουσικά δρώμενα, στηρίζοντας δυναμικά τον καλλιτεχνικό κόσμο της χώρας σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία. Οι μεγάλες συναυλίες που διοργανώθηκαν «ταξίδεψαν» σε όλο τον κόσμο, μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων από τη Γερμανία ως την Αμερική και από την Τουρκία μέχρι την Ινδία. Το Drive In Φεστιβάλ Γλυφάδας αποτέλεσε κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός του καλοκαιριού 2020, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες ασφαλείας και προστασίας της δημόσιας υγείας εν μέσω κορονοϊού. Ακριβώς 90 χρόνια μετά την εμφάνιση του πρώτου drive in cinema στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και 40 χρόνια από την παύση λειτουργίας του πιο γνωστού ελληνικού drive in cinema στη Μαλακάσα -όπου η τεράστια οθόνη στέκει ακόμη στη θέση της αλλά ο χώρος είναι άδειος και παραμελημένος- αναβίωσε στη Γλυφάδα ο νοσταλγικός αυτός τρόπος παρακολούθησης ταινιών, με την προσθήκη και άλλων δράσεων. Ακόμη και απονομή βραβείων επιχειρηματικότητας διοργανώθηκε στο χώρο του drive in, κάτι που αποτέλεσε παγκόσμια πρωτοτυπία. Ήταν ένα δίμηνο καλοκαιρινό φεστιβάλ πλήρες, με μεγάλη απήχηση σε όλες τις ηλικίες, που έδωσε τη δυνατότητα ψυχαγωγίας σε ευρύ κοινό, υπό άριστες κλιματικές συνθήκες, σε δροσερό και άνετο χώρο κάτω από το Γκολφ. Ήταν άρτια οργανωμένο, με διαχωριστικές λωρίδες σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, γεγονός που επέτρεπε να ανοίγουν ταυτόχρονα και οι δύο πόρτες των διπλανών Ι.Χ. και πάλι να υπάρχει κενός χώρος, ώστε να μπορεί ο θεατής ακόμη και να τοποθετήσει πλάι στο αυτοκίνητό του πτυσσόμενο κάθισμα. Εξαιρετικά εύκολη ήταν επίσης η αναχώρηση ενός αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια μιας διοργάνωσης, χωρίς να δημιουργείται η παραμικρή ενόχληση στους άλλους θεατές.
Μέσω ραδιοσυχνότητας χαμηλής εμβέλειας που εξέπεμπε μόνο στο χώρο του φεστιβάλ, οι θεατές μπορούσαν να ακούνε live τον ήχο των κινηματογραφικών ταινιών με κλειστά παράθυρα μέσα από το αυτοκίνητό τους, γεγονός που αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμο κατά τις δροσερές βραδιές του καλοκαιριού.
Η δράση βασίστηκε σε ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας μια πρωτοποριακή μέθοδο διαχείρισης πολιτιστικών υποδομών. Υποστηρίχθηκε από ολοκληρωμένη πλατφόρμα, μέσω της οποίας πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 25.000 αιτήσεις για το χρονικό διάστημα των δύο μηνών που διήρκησε το φεστιβάλ. Με το σύστημα αυτό κατέστη δυνατή η ηλεκτρονική αίτηση, η έγκριση της αίτησης κατόπιν ηλεκτρονικής κλήρωσης και η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου με ενσωματωμένο Qr code για τον έλεγχο των κληρωθέντων κατά την είσοδο, η οποία ήταν ΔΩΡΕΑΝ για όλους. Αντί εισιτηρίου, ο Δήμος Γλυφάδας συγκέντρωσε τρόφιμα, φάρμακα και είδη υγιεινής για τις κοινωνικές δομές του. Η συνεισφορά του κόσμου ήταν εντυπωσιακή, καθώς συγκεντρώθηκαν μεγάλες ποσότητες από αγαθά που ενίσχυσαν το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου Γλυφάδας. Στις δομές αυτές είναι εγγεγραμμένες 700 οικονομικά αδύναμες οικογένειες της πόλης με 2.100 μέλη.
Παρακάτω παρουσιάζονται δεδομένα καταγραφής στο διάστημα 02.06.2020 – 31.07.2020 :
Αριθμός έγκυρων χρηστών στο σύστημα: 14.560
Αριθμός καταγεγραμμένων αιτήσεων για πολιτιστικές εκδηλώσεις: 25.329
Αριθμός εγκεκριμένων αιτήσεων που μετατράπηκαν σε κράτηση κατόπιν κλήρωσης: 6.872
Αριθμός εγκεκριμένων κρατήσεων που προσήλθαν 6.135
Εξυπηρετούμενοι
Α) Πολίτες από όλη τη Χώρα
Β) Δημοτικοί υπάλληλοι
KPIs αναφορικά με την κάλυψη των στόχων της πλατφόρμας
Δείκτης (KPI): Αριθμός των ηλεκτρονικά καταγεγραμμένων αιτήσεων για πολιτιστικές εκδηλώσεις
Τιμή Στόχος για την περίοδο από 02.06.2020 – 31.07.2020: 7.500
Ποσοστό (%) επίτευξης για την περίοδο από 01.06.2020 – 31.07.2020: 337%
Δείκτης (KPI): Αριθμός των εγκεκριμένων κρατήσεων για πολιτιστικές εκδηλώσεις
Τιμή Στόχος για την περίοδο από 02.06.2020 – 31.07.2020: 2.500
Ποσοστό (%) επίτευξης για την περίοδο από 01.06.2020 – 31.07.2020: 275%
Δείκτης (KPI): Αριθμός των εγκεκριμένων κρατήσεων που προσήλθαν
Τιμή Στόχος για την περίοδο από 02.06.2020 – 31.07.2020: 2.100
Ποσοστό (%) επίτευξης για την περίοδο από 01.06.2020 – 31.07.2020: 292%