Please wait...

Εφαρμογές

Σύστημα Καταγραφής Υπερχρεωμένων Νοικοκυριών

Στόχος του προτεινόμενου πληροφοριακού συστήματος είναι η υποδοχή, διαχείριση και παρακολούθηση όλων των υποθέσεων ρύθμισης χρεών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, οι οποίες αναλαμβάνονται από τους ενδιάμεσους φορείς και συγκεκριμένα από:

Α) Τους δικηγόρους που έχουν οριστεί από τους κατά τόπους δικηγορικούς συλλόγους.

Β) Τις τοπικές ενώσεις καταναλωτών

Γ) Τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (ή οποιοσδήποτε άλλος Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης αναλάβει μετά τις αλλαγές του Προγράμματος Καλλικράτης).

Στο πλαίσιο της λειτουργίας του συστήματος είναι δυνατή η ψηφιοποίηση των αιτήσεων των πολιτών που θα αποστέλλονται στο Συνήγορο του Καταναλωτή, η τεκμηρίωση και ο χαρακτηρισμός τους με τη χρήση τυποποιημένων πεδίων και η αποθήκευσή τους στη βάση δεδομένων. Οι αιτήσεις αυτές είναι ταξινομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δυνατή αφενός η ανάσυρση και προβολή τους και αφετέρου η εξαγωγή στοιχείων που αφορούν στα ποσά που οφείλει η Διαχειριστική Αρχή στους ενδιάμεσους φορείς, ανάλογα με το πλήθος των υποθέσεων που υποδέχθηκε και απέστειλε καθένας από αυτούς.

Ανάλογα με το αποτέλεσμα της προσπάθειας διακανονισμού που εκτελούν οι ενδιάμεσοι φορείς με τα πιστωτικά ιδρύματα για λογαριασμό των υπερχρεωμένων πολιτών, το πληροφοριακό σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταχωρεί την αντίστοιχη βεβαίωση επιτυχίας (συμπεριλαμβανομένου του πρακτικού συμβιβασμού) ή τη βεβαίωση αποτυχίας. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εξάγει στοιχεία αναφορικά με τον αριθμό των αιτήσεων που κατέληξαν σε επιτυχία ανά ενδιάμεσο φορέα, ούτως ώστε να είναι δυνατή η εξακρίβωση από τη Διαχειριστική Αρχή, των επιπλέον χρηματικών ποσών που πρέπει να καταβληθούν σε αυτούς.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την εφαρμογή, με δεδομένο ότι έχει τη δυνατότητα να τεκμηριώνει και να χαρακτηρίζει τις αιτήσεις, να μπορεί παράλληλα με τα παραπάνω να εξάγει και ποιοτικές αναφορές και στατιστικά για τις υποθέσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ο αριθμός των υποβληθέντων αιτήσεων, ο αριθμός των επιτυχόντων και των αποτυχόντων αιτήσεων, ο αριθμός των υποθέσεων ανά πιστωτικό ίδρυμα (π.χ. ποια τράπεζα παρουσιάζει μεγαλύτερη κίνηση) κ.λπ